• bvba_de_smet_omslagfoto_main.png

De digitalisering van zakenkantoor De Smet

Door admin

Anno 2017 kunnen we er niet meer omheen. Alles wordt digitaal. Van aankopen doen, tickets bestellen, afspraken maken of belastingen invullen.

De voordelen zijn duidelijk. Iedereen met een internetverbinding kan vanuit het comfort van zijn zetel de meest simpele taken uitvoeren. Mensen hoeven zich niet langer te verplaatsen, aangezien ze met een muisklik alles aan huis laten brengen. De digitalisering van onze samenleving heeft wel tot gevolg dat de iets oudere generatie geconfronteerd wordt met een probleem.

Terwijl onze kinderen van jongs af aan zijn opgegroeid met het internet en de mogelijkheden die het internet biedt, zijn hun ouders niet noodzakelijk ook mee met deze trend. Maar al te vaak vragen we uitleg aan onze kinderen om ogenschijnlijk eenvoudige zaken uit te leggen.

Ook op het vlak van verzekeringen, kredieten & beleggen merken we een digitalisering op. Onze partners proberen ons op verschillende vlakken te pushen om een online aanwezigheid uit te bouwen.

We moeten mobiel worden mevrouw & meneer. We moeten ervoor zorgen dat onze klanten met een druk op de knop weten waar we mee bezig zijn, we moeten sneller bereikbaar zijn. De dag van vandaag heeft iedereen plots minder tijd, snapt u wel?

Terwijl het zeer simpel is om een privé Facebookprofiel aan te maken, vrienden toe te voegen en met hen zo in contact te staan, is dit voor een onafhankelijk verzekeringskantoor toch even anders.

Al te vaak zien we reclameboodschappen verschijnen op onze Facebook tijdlijnen. Koop dit, schrijf u in voor dat, mensen worden overstelpt met reclame.

Hier bij Zakenkantoor De Smet hebben we dit ook gedaan. Enkele van onze producten werden even in de schijnwerpers geplaatst. We merkten wel dat er veel mensen onze advertenties zagen, maar de digitale respons zelf bleef beperkt. Het is dan dat onze euro eigenlijk viel. Waarom zouden we, net zoals alle andere adverteerders, onze volgers enkel reclameboodschappen tonen?

 

De slagzin van Zakenkantoor De Smet is altijd Van Mens Tot Mens geweest. Persoonlijk contact, face – to – face. Een goede verstandhouding met onze klanten, de mogelijkheid tot een deugddoend gesprek met een ervaren team, de garantie dat we samen met onze klanten steeds de beste oplossing vinden. De digitalisering van de markt zorgt ervoor dat we sneller & makkelijker met onze klanten in contact kunnen treden.

We kunnen ervoor zorgen dat ze zeer makkelijk offertes kunnen aanvragen, schadeclaims invullen of meer informatie kunnen vinden over onze diensten. Waarom zouden we dan onze Facebookvolgers enkel reclame voorschotelen?

De combinatie van een persoonlijke aanpak met het enorme bereik dat Facebook heeft, was de reden dat we onze Facebook strategie over een andere boeg gegooid hebben.

Onze volgers krijgen nuttige informatie met een kwinkslag, ze worden op de hoogte gehouden van relevante gebeurtenissen en krijgen tijdig een herinnering als er belangrijke veranderingen doorgevoerd zullen worden.

Op die manier proberen wij niet alleen relevant te zijn voor onze volgers, we willen hen ook doen uitkijken naar de volgende post. Onze volgers weten dat ze bij ons terechtkunnen voor informatie die hen echt kan boeien. Dat is ook de reden waarom we met deze blog begonnen zijn. We willen onze volgers de mogelijkheid geven om meer te weten te komen over Zakenkantoor De Smet vanuit hun luie zetel. We hopen jullie een resem fijne onderwerpen te kunnen voorschotelen zodat onze volgers een beter inzicht hebben in de werking van Zakenkantoor De Smet, haar werknemers, haar campagnes & haar ambitie om Van Mens Tot Mens te blijven werken, of dit nu een digitale Mens is of niet.